Tripelős zenék

A mai napon úgy döntöttem, hogy fellendítem egy picit az eddig üresen álló “Off” kategóriát, hisz szerintem sok lehetőség rejtőzik benne. Elsősorban a művészeti alkotásokra szeretnék összpontosítani, s ezen belül is két fő szempontot fogalmaztam meg. Az első az inspiráció. Szeretném egy kis csokorba gyűjteni azokat a műveket, amik megihlettek, vagy továbbgondolásra késztettek, hátha sikerül a műhelytársaimból is hasonló hatást kiváltaniuk. A másik szempont pedig a gyöngyszemek utáni vadászat. Úgy gondolom sok olyan művészeti produktum létezik a világban, amik a maga nemükben nagyon jó alkotások, még sincsenek benne a köztudatban. Ezeket szeretném megismertetni az oldal olvasóival.

Ezzel a hozzáállással nyitom tehát meg az Off kategóriát. Első posztként két zenei gyöngyszemet hoztam, melyekkel a napokban volt szerencsém megismerkedni. Ami miatt ezt a két számot egy bejegyzésen belül tárgyalom; az a hangulatuk. Én az ilyen stílusú zenéket “tripelős”, avagy “utazós” zenének szoktam hívni. Nehéz lenne pontosan megmondani, hogy mit értek ez alatt, de ha meghallgatjátok őket, szerintem meg fogjátok érteni.

Az első szám egy Santa Diver zene, amelyet Laurának köszönhetően ismertem meg. Igazán jó hangulata van és egy nagyon jó kis videót is kaptunk hozzá. Budapestnek egy egész érdekes arcát láthatjuk ezen, a vihar pedig egyszerűen lenyűgöző.

A második számot egy régészkolléga ajánlotta a figyelmembe, s nem is kell mondanom, azonnal megszerettem a Radio Moscow-t. Elragadó gitárszólót hallhatunk benne, s nekem az ének része is nagyon tetszik. Érdekes, hogy az előző számmal ellentétben itt egy hosszan felvezetett koncepció van, amely a végén egy csúcspontban kiteljesedik. Ennek ellenére ezt is utazós zenének gondolom.

Az igazat megvallva nem akarok róluk túl sokat írni, hisz nem vagyok annyira otthon a zenében. Talán Silex okosabbakat tudna nálam mondani. Mindenesetre úgy gondolom nem is baj, hogy nem beszélek róluk annyit, hisz csak azokat az érzelemfoszlányokat tudnám megosztani veletek, amit belőlem váltottak ki.  Ám úgy gondolom, hogy a “tripelős” zenék esetében ez mindenki számára nagyon egyedi. Így inkább osszátok meg ti, hogy belőletek mit váltottak ki.

Gregoire de Vöő

Reklámok
Comments
2 hozzászólás to “Tripelős zenék”
  1. Laura Ludvig szerint:

    Hú, ez a második is jó… És a “tripelős” nagyon találó szó. Ha már trip, akkor van még egy szám, amit nagyon ajánlok, egyik kedvencem:

  2. voogergo szerint:

    Ez is nagyon tetszik. Jó az énekhang és a videó is érdekes. Igazi “tripelős” zene. :)

Vélemény, hozzászólás?

