Novemberi műhelytalálkozó

Egy csöppet ugyan megkésve, de jöjjön a beígért összefoglaló a novemberi műhelytalálkozóról.

Az összeröffenésre múlt hét pénteken kerítettünk sort, a Bem Moziban. Mivel számomra ez eddig csak egy kívülről ismert hely volt, azzal kezdeném, hogy összegzem milyen benyomásokat hagyott bennem. Én értem oda elsőként, így zavaromban rögtön a pultnál kötöttem ki. Itt rövid beszélgetésbe keveredtem két emberrel, akik közül az egyikre azt hittem maga a csapos, de utólag kiderült, hogy nem. Végül két instrukcióval bocsájtottak az utamra; az első, hogy mindenhol lehet dohányozni, a második pedig, hogy Samson sört kell innom. Így hát le is telepedtem az egyik kanapéba, s boldogan megállapítottam, hogy tetszik a hely. Viszonylag tágas, hangulatos és van benne valami, ami miatt úgy érzem művészeknek való. Az egyetlen negatívumot az jelentette, amikor megkóstoltam a Samson sört. Az igazat megvallva, egy ideig abba se voltam biztos, hogy megtudom-e egyáltalán inni. Aztán rájöttem, hogy annyira nem is borzalmas, csak szokni kell. Mindenesetre továbbra se tartozik a kedvenc itókáim közé.

Laura érkezett meg másodiknak, aki éppen egy megrendelővel találkozott. Gyorsan áttárgyaltuk, hogy mire jutottak, továbbá megmutatott pár vázlatot, hogy milyen munkái lesznek a közeljövőben. Ekkor csatlakozott hozzánk Silex. Innentől fogva képtelen vagyok sorrendbe tárgyalni az eseményeket, mert már alig emlékszem, hogy zajlott a beszélgetés. Az ötletek egyszerűen csak úgy záporoztak, mindenki nyitott volt mindenre és meglepően nagy egyetértés volt köztünk. Nem tudom pontosan minek köszönhető ez, de nagyon jó kis csapat verődött össze a műhely keretében. Szóval innentől áttérnék a tematikus felsorolásra.

Elsősorban röviden kitárgyaltuk az “út” témára született műveket, majd Silex spontán ötlete alapján megszületett a legújabb műhelytémánk is, a “mézesmadzag”. A felvetést hosszas csönd követte, amíg mindenki ízlelgette a szó által kínált lehetőségeket, de végül rábólintottunk. Nekem azért tetszik a “mézesmadzag”, mert egy nagyon éles váltás az úthoz képest, s érzem benne a kihívást. Ugyan egyelőre még csak körvonalazódik a fejemben, hogy mihez is kezdek a szóval, de biztos vagyok benne, hogy nagyon érdekes alkotások fognak születni.

Arra jutottunk, hogy még közelebb kéne hozni egymáshoz a műveket, s szervesen is össze kéne kapcsolni azokat. Így azt beszéltük meg, hogy a műhelytagok folyamatosan konzultálni fognak majd az oldalunk fórumán (csak tagok olvashatják), hogy ki hol tart, mit csinál, stb. Abba reménykedünk, hogy ezáltal majd komolyabban is építkezhetünk egymás műveire, s valami nagyon jó dolog fog születni.

Fontos fejleményként említeném még, hogy megtárgyaltuk a weboldalunk állapotát is, és arra jutottunk, hogy a gyakori frissítések érdekében “beblogozódunk”. Kreáltunk egy blog menüpontot, ami alatt majd mindenféle híreket olvashatok velünk kapcsolatban. Ugyebár ennek a szellemében íródott a jelenlegi bejegyzés is. Egy pillanatra felmerült, hogy megszüntetjük az “Off” menüpontot, de aztán lebeszéltem erről a többieket, mert én nagyon sok lehetőséget látok benne. Így a napokban fel is lendítettem egy picit a kategóriát. Aki esetleg még nem látta, kukkantson rá.

Talán az összes közül a legfontosabb fejlemény az, hogy végre megvan a nevünk; MÚV. Miért? Még mi se tudjuk pontosan. Silex szorgalmazta, hogy dadaista módjára, tartsuk meg azt amink van és ruházzuk fel jelentéstartalommal. Tehát mi az a MÚV? Mi vagyunk azok.

Ennek köszönhetően hamarosan számíthattok egy új fejlécre is az oldalon, amit Laura készít majd el. Én kíváncsian várom.

Érdemes megemlíteni, hogy készülünk közös megjelenésre is, melyhez  meg kell még mozgatni a kapcsolathálónkat. de majd csak lesz belőle valami. Nem tudok még semmi konkrétat mondani, de várható, hogy a közeljövőben lesznek olyan programjaink, ahol közösen, mint műhely fogunk szerepelni. Szóba került az esztergomi Élet Íze teaház, ahol jelenleg Laurának van egy kiállítása. Silexnek is volt pár felvetése, illetve én is szervezkedem az ügyben. Majd meglátjuk mire jutunk.

Azt hiszem a leglényegesebb dolgokat leírtam, ha mégse, akkor majd a műhelytársaim ezt komment formájában úgyis jelezni fogják. A találkozó végén még megismerkedtünk Silex két barátjával. Az egyikük hangját mellesleg már ismertük a Rút Varangy c. műből, úgyhogy kifejezetten örültem ennek a találkozónak.

Összegezve a dolgot, a műhely hihetetlenül jó dolog, a Bem Mozi is, s egye fene, még a Samson sör is.

Comments
3 hozzászólás to “Novemberi műhelytalálkozó”
  1. Laura Ludvig szerint:

    Gergő, ez egy csodálatos kis jegyzőkönyv lett, tökéletesen megragadtad a hangulatot, már-már matematikai pontossággal :)! Remélem a többi is ilyen jól fog elsülni :)…

  2. voogergo szerint:

    Na, ennek örülök. :) Azért csak most írtam meg, mert előtte szerettem volna az “Off” kategóriát formába önteni. Viszont a közeljövőben sajnos nem lesz ennyi időm, de azért rajta leszek, hogy sikeresen “beblogozódjunk”. :)

  3. Laura Ludvig szerint:

    És hamarosan jövök a fejléccel is, csak szusszanom kell egyet a nagy behavazódás után…

Vélemény, hozzászólás?

