Megtalálsz – a werk

Bár a mézesmadzag témáját csak két hónapja vetettük fel magunknak, a hozzá kapcsolódó szám már sokkal régebb óta alakul. Szigorúan véve nem is mondhatom magaménak, hiszen egyik aktuális zenekarommal készült-készül, mindenki aktív részvételével – amitől igazán szeretem a zenekari alkotási folyamatokat. Valójában két viszonylag független szál futott most hirtelen össze. A ragasztó meg a MÚV volt.

A szöveg

A legelső verzió még nagyon régen, hozzávetőleg öt éve született. Az egész egy szándékkal indult: a szivárvány tövében elrejtett kincs keresése, egy életen át, a kincs szemszögéből mesélve. Nagyon hamar megszületett a refrén. Ez alkotta később a különböző inkarnációk magját, a szövege és a dallama is lényegében változatlan a kezdetektől.

Halld a hangom, ahogy az éjben szól
Halld a hangomon a parancsszót
Hogy rajtam kívűl mást ne láss
Egész éjjel magányban áss

A versszakok már nem ennyire egyértelműek, sikerült néhány ponton – akkoriban még számomra nem feltünően – igen bugyuta, vagy épp teljesen kilógó sorokat írni. Többnyire emiatt akkor el is vetettük a magyar változatot. Akikkel éppen együtt alkottam (Psi-junk, ha esetleg valaki teljesen véletlenül belefutott volna) inkább kardoskodtak amellett, hogy legyen egy angol változat. Ez meglepően jól sikerült, de persze van benne jónéhány nyelvtani hiba – ilyenkor a Paint it Black-kel szoktam magamat nyugtatni, belefér. Mindemellett úgy érzem, sikerült valamiféle hangulatot elkapni ezzel a változattal.

Sometimes when you dream of me
You cannot stay in bed, you gotta go ahead
Those are the times when you’re tryin’ to find
The rainbow of the light, high up in the sky
So you think it will lead the way
Among the corn and hay, that’s where I will lay

A zene teljesen más volt, mint a mostani világom, bár talán magvakat már fel lehetne fedezni abban is. Aztán a zenekar feloszlott, eltelt pár év, alakult egy új. Hirtelen kellett egy szöveg egy félkész számhoz, szóval előkaptam ezt. Alakítottam rajta elég sokat – főként ritmikai okokból, de az angol változat néhány jobban sikerült mozzanatát is visszafordítottam.

megtalalsz.txt

A zene

A mostani zene még semmiképp sem tekinthető teljesen véglegesnek. Például a legnagyobb részéről még hiányzik fuvola, a próbák során még kicsit képlékeny a struktúra, meg hamarosan stúdióban is felvesszük, és ott is mindig picit átalakulnak a dolgok.

Az egész – már nem először történt velem ilyesmi – abból indult ki, hogy a gitárosunk ellenőrizte, szól-e a hangszer. Én meg frissen szereztem be álmaim torzítóját a basszusgitárhoz. Ebből nagyjából tíz perc alatt kialakult egy intro, meg a koncepció, hogy merre kéne vinni a számot. Valószínűleg a kezdőriff egyszerűsége és a torzító együttesen okozta, hogy valami rockosabb irányt vegyünk fel, bár kongával ez akár még érdekes is lehet.

Elég hamar – egy hét alatt – született rá egy munkaszöveg, amit blődsége és abszurditása miatt elvettettünk (bár könnyen lehet, hogy megjelenik még valahol, valami későbbi projektben…). Viszont ez határozta meg az énekdallam alapjait. Miközben párhuzamosan próbáltam rájönni, milyen szöveg is illene a dalhoz, illetve hogy a mézesmadzag kapcsán mit is alkossak, egyszerre megvilágosodtam, két légy lett a dologból. A Bem moziban két sör és egy laptop, összeállt a mostani szövegváltozat, valamint a zenére való illesztése.

Így született meg a mostani állapot, ami egy-két héten belül kitisztul és teljesen véglegesedik. A zenekar nevét nem véletlenül nem írtam még le, amint minden nyílvánossá válik, tudatni fogom. De addigis itt a kotta gp5 formátumban (guitar pro 5 kell a megtekintéséhez), a hangzása technikai korlátok miatt egyátalán nem mérvadó, de talán látszik belőle, merre halad a dolog.

megtalalsz.gp5

És ha valakinek esetleg más kottaszerkesztője lenne, bár ebből pár segédelem hiányozni fog:

megtalalsz.mid

Comments
2 hozzászólás to “Megtalálsz – a werk”
  1. voogergo szerint:

    Így részleteiben megismerve elég jónak tűnik. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a kész verzió. A szövegért pedig kifejezetten oda vagyok. Van a refrénnek egy kis mindcontrol feelingje. :)
    Mellesleg jó ez a werkbejegyzés. Ilyet máskor is csinálhatsz.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] írtam egy werkbejegyzést egy készülőfélben lévő dalról. Azóta végigfutott a rendszeren, voltunk stúdióban, […]



Vélemény, hozzászólás?

