Shpongle – A zene pszichedelikumja

Már régóta tervezem, hogy megmutatom nektek eme bódító ütemű ritkaságot, tehát úgy döntöttem, hogy a műhelyfelelősi posztom a Shpongle nevezetű zenei formáció bemutatásával kezdem.

A Shpongle-t 1996-ban alapította Simon Posford és Raja Ram. Műfaját tekintve a Wikipédia “psyhedelic downtempo / psybient”-nek nevezi, – szerintem már ebből is érződik, hogy őket nem igazán lehet kategorizálni.

Mindenkinek azt ajánlom, hogy egyedül, nyugodt percekben hallgassa meg ezeket a számokat, mivel az emberi lélekre így van a legjobb hatással! Főként alkotás idejére javaslom őket!

Érdemes többet meghallgatni, mert nagyon különböző stílusú számaik vannak.

Egyik legismertebb daluk:

Egy pörgősebb latinos hangulatú dallam:

Nekem nagyon bejön a videó ez alatt:

Egy nyugisabb ambient zene:

Szerintem iszonyat érdekes a zenéjük, és lenyűgöző, ahogy a stílusokat keverik. Egy kis ethno, egy kis folk, töménytelen elektronikus impulzus, és modern discozene hangulat megfűszerezve klasszikus hangszerekkel. Eme hozzávalókból készül a zene pszichedelikumja.

Ti mit gondoltok róluk?

Reklámok
Comments
6 hozzászólás to “Shpongle – A zene pszichedelikumja”
  1. Laura Ludvig szerint:

    Nekem talán a Periscopes of Consciousness tetszett a legjobban, és tényleg jó a videója is – egyébként ez a fajta zene nem az én világom, de nehéz megfogalmazni, hogy miért.
    Azt hiszem ha már elektronikus, akkor a vadabb ritmusokat szeretem (pl Crystal Method), viszont ha pszichedelikus, akkor a több effektet használó, sejtelmesebb és lágyabb dallamokat (Pl Massive Attack vagy Beth Orton egy-két száma).

  2. voogergo szerint:

    Massive attack és Crystal Method nekem is nagy kedvencem. :) Beth Ortont csak rajtad keresztül ismerem, és összesen egy számát hallottam eddig.:(

  3. Nagy Cecília szerint:

    Nekem bejön ez a stílus is, igaz tényleg csak elmélyülős, olvasgatós napokon lehet legjobban élvezni. Jó, hogy kiraktál egy ilyen posztot. :)

  4. Gergely Soós szerint:

    Sziasztok!
    Hasonló zenei irányban mozog még Solar Fields,a Kammerflimmer Kollektief illetve egy magyar srác,aki Amygdala Projects néven alkot.Illetve személyes kedvencem a The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble.
    Szerintem aki vevő erre a zenére,a fent említettekben is talál szépséget.

  5. Laura szerint:

    Helló Gergő!

    A solar fields-et ismerem, és van egypár jó számuk… a többit amit említettél, nem. De köszi az ajánlást!

  6. Gergely Soós szerint:

    Szia Laura!
    Nagyon szívesen!
    Általában ilyen zenéket hallgatok/készítgetek,úgyhogy ha esetleg szükséged lenne még hasonló dolgokra,akkor írj itt vagy facebookon és küldök egy bővebb listát is.

Vélemény, hozzászólás?

