A messzi fény

Egy messzi fény
ma is felém
csak árnyékot vet,
minthogy én,
e múltban tengő,
bús,
merengő,
hús
és csonttalan
vérző-
érző,
csonka lélek
nem ma élek.

Nem ma,
nem itt,
a pillanatban,
hova lábam vitt,
nem én akartam,
én csak halkan
elkapartam
lelkem földjében
földi lelkem,
s elmerengtem,

és a lelkem
messze szállt,
de nyugtot
sehol
sem talált,
s a halált
várta,
magát
rágva,
mintha nem is
volna ára
életének,
mit oly könnyen
elveszíthet,
szenvedésnek,
mi marja-
marja,
talán éppen
így akarja.
Szenvedélynek
gyönge karja
arcáról a bőrt
kaparja.
Karma
s ajka
édesebb, mint
ezer mézes sütemény
ezer lány
porcelán fenekén.

Így a múltban
és jövőben,
melyen oly sokat
tűnődtem,
lelkem koszos,
kócos-
zilált,
égre néző
koldusát
múló múzsák,
mostohák
űzik mennyen,
poklon át,
hogy ne lelje
otthonát,
és hogy verje
és ölelje
föld és ég
egy élten át.
Kövezze meg
önmagát!

És a fény,
a drága fény
az óceánon
messze rengő,
fodros vízen
felderengő,
mélyben rejlő,
kincset rejtő
hold-tükörkép,
s e holt tükör rég
foszló felhők
hűs zugán
sugárt is vet
néha rám.

Comments
4 hozzászólás to “A messzi fény”
  1. Nagy Cecília szerint:

    Ez lenne a “stílus gyakorlat”? Nekem nagyon tetszik. Úgy érzem, hogy folyton megfog valamit, aztán elengedi, újra megfogja, aztán megint az útjára engedi. A dallama pedig zenéhez illő. :)

  2. szadovszky szerint:

    Örülök, hogy tetszik. Egyébként igen, ezt kiáltotta ki Móni stílusgyakorlatnak, de mondom: nem annak íródott. : )

  3. Laura szerint:

    Ennek nagyon tetszik a ritmusa, és a témája is – mondjuk én nagyon szeretem a játékosságot a költészetben.
    Talán csak egy dolog – ha már ennyire a ritmusra építkezel, érdemes lehet mindenhol odafigyelni rá, mert itt-ott megtörik a varázs…

    De így is nagyon klassz :)…

  4. szadovszky szerint:

    Köszönöm a dícséretet is, és a tanácsot is. Tény, hogy helyenként beáldoztam a formát, de megkövetelte a tartalom. (éles késsel fenyegetett, hogy kettészedi az alliterációimat, megcsonkítja a metafóráimat, nem tehettem mást :D)

Vélemény, hozzászólás?

