Egy oldalajánló

http://www.tattoocult.hu/profiles/blogs/zmb02

Azért tettem ezt így ide, hogy akit érdekel a művészetben megjelenő kettősség itt láthat valami olyat ami egyszerre szép ás csúnya. Valamelyik nap hajnalban láttam egy dokumentumfilmet egy idős festőről, aki arról beszélt, hogy mennyire fontosnak tartja a festészetben a dualizmust, a párok, harmónia-, vagy ellentétpárok megjelenését. Nagyon tetszett amit ott mesélt, és amikor megláttam ezt az oldalt ez jutott eszembe.  Valami ami egyszerre ennyire kettős érzelmet tud kiváltani csakis remekmű lehet. Én annak tartom.

És erről pedig az egyik kedvenc filmem jutott az eszembe, a magam furcsa asszociációi révén. Érdemes megnézni a Taxidermia című filmet ugyanezek miatt az okok miatt. Mint műalkotás nagyon jó a film, szerintem.

Reklámok
Comments
3 hozzászólás to “Egy oldalajánló”
  1. Laura Ludvig szerint:

    Hát ez a fajta művészet nem az én stílusom – provokatív mondjuk, az biztos.
    Amúgy se vagyok oda a tetkókért, valahogy úgy érzem, a viselőjük kompenzál valamit általuk. Azok az emberek sokkal szimpatikusabbak, akik úgy fogadják el magukat, ahogy vannak, fölösleges sallangok és allűrök, mindenféle erőltetettség nélkül. Ez egyfajta lazaságot is biztosít.

    Viszont azzal nagyon egyetértek, hogy a dualitás – illetve a többrétegűség fontos a művészetben. Az ilyen alkotások sokkal összetettebbek, érdekesebbek. Meg hát a világunk is ilyen.

  2. czmoni szerint:

    nekem nagyon tetszik. a képek is, meg a gondolat is. Igazából én is sokat gondolkozom rajta, mármint a kettősségeken, mindig is az ambivalens motívumok voltak a kedvenceim, mint a tűz, ami egyszerre jelent nyugalmat, halált stb. de ugyanígy szerintem az ember mindenben keresi az ambivalenciát, mivel csak az jelent fejlődést, ha van egy ellentét pár, amihez viszonyítva lehet fejlődni. Éppen ezért, azért van manapság ekkora mértékű tudományos fejlődés is, mert a világon jelenleg minden ellentétekre épül.
    A Taxidermia film tényleg elképesztően jó film. Talán az egyik legjobban megoldott magyar film, jó vágásokkal, jelenetekkel és pont megfelelő groteszkséggel. Egyébként két Parti-Nagy Lajos novella adta az alapját, amit szintén ajánlok, mert nekem például ő személyes kedvencem a kortárs magyar irodalomból (A fagyott kutya lába, A hullámzó Balaton)

  3. szigetimarta szerint:

    Ami szintén elgondolkoztató itt, hogy maga a test kitetoválása is művészet, illetve aminként ezt a fotós, aki szintén művész megjelenítette ezeken a képeken. Éppen ezért jutott eszembe a Taxidermia film. Amikor a borzalmas is tud szép, és jó lenni….. igaz groteszk, de ez így teljes szerintem.

Vélemény, hozzászólás?

